Montpackers

View Original

Els recurreguts de la Jorma Urban Trail i Bike ara a Montpackers App

Urban Trail és la cursa, proposada pel Comú d'Escaldes-Engordany, que fusiona els camins tradicionals que uneixen la ciutat amb la muntanya. Els participants de l'Urban Trail podran gaudir de les espectaculars vistes de la Vall del Madriu (reconegut patrimoni de la humanitat per la Unesco) i del vessant solà de la muntanya escaldenca.

Descripció

La cursa proposa quatre recorreguts de diferent distància i desnivell, el que la fa accessible a tothom; des dels corredors més experimentats fins a les famílies que vulguin compartir l'afició a la muntanya. Tots els recorreguts comencen i finalitzen al Prat del Roure i comparteixen la ruta verda, la més urbana.

🔴 Itinerari Vermell de 21km

La ruta vermella, la que va dirigida a corredors més experimentats, proposa un recorregut més de muntanya, especialment per la Vall del Madriu, ja que sortint des del Prat del Roure, primerament anirem per Vivand fins a arribar al pont d'Engordany, passant pels camins urbans que uneixen la ciutat amb la muntanya i pujar cap a la Vall del Madriu concretament puja fins a més amunt de Ramio pel camí de la Muntanya i després agafar el camí del Solà que ens porta a Coll Jovell. Seguidament, baixem pel camí dels Matxos i el camí de la canal de la Tosa fins al pla de St. Miquel d'Engolasters i el seu berenador de la Font de la Closa. Un cop aquí continuem el recorregut baixant pel camí d'Engolasters fins a arribar al pont d'Engordany i d'allí pujar pel camí de la Peletera per pujar fins al Coll de Jou, pel camí del coll de Jou, d'on els participants poden gaudir d'unes vistes espectaculars de la parròquia i de la vall. Posteriorment, baixem cap a St. Romà dels Vilars pel camí de Can Diumenge i finalitzem el recorregut passant pel pont dels Escalls i per davant del centre termolúdic Caldea a pocs metres del Prat del Roure on hem iniciat la ruta.

🔵 Itinerari Blau de 10Km

La ruta blava té com a punt de sortida el Prat del Roure, primerament anirem per Vivand fins a arribar al pont d'Engordany, passant pels camins urbans que uneixen la ciutat amb la muntanya i pujar cap a la Vall del Madriu concretament fins al pont de Sassanat (punt més elevat de la ruta), després el recorregut baixa per camins de muntanya fins a arribar al pont d'Engordany, d'allí continuem pel camí de la Peletera per pujar fins al Coll de Jou, pel camí del coll de Jou, d'on els participants poden gaudir d'unes vistes espectaculars de la parròquia i de la vall, posteriorment baixar cap a St. Romà dels Vilars pel camí de Can Diumenge, i seguidament arribar fins al pont dels Escalls, passant per davant del centre termolúdic Caldea per finalitzar al Prat del Roure.

🟢 Itinerari Verd de 5Km

La ruta verda té un recorregut de 5 km, per zona urbana. El punt de sortida és el Prat del Roure, es puja per Vivand fins a arribar al pont d'Engordany, després pel camí de la Peletera per pujar fins al Coll de Jou (punt més elevat de la ruta), pel camí del coll de Jou, d'on els participants poden gaudir d'unes vistes espectaculars de la parròquia i de la vall, posteriorment baixar cap a St. Romà dels Vilars pel camí de Can Diumenge i després arribar fins al pont dels Escalls passant per davant del centre termolúdic Caldea per finalitzar al Prat del Roure.

🟡 Itinerari Groc de 3Km

La ruta groga té un recorregut de 3 km, per zona urbana. El punt de sortida és el Prat del Roure, es puja per Vivand (avda Carlemany) fins a arribar al pont d'Engordany, després pugem pel camí de la Peletera fins a St. Jaume i baixem pel camí del Pui per arribar al pont dels Escalls i passant per davant del centre termolúdic Caldea finalitzar al Prat del Roure.

🚲 Bike Cronoescalada de 8Km

La sortida s'efectuarà al Prat del Roure, pugem direcció a l'avinguda Carlemany pel carrer Prat Gran, seguidament entrarem a l'avinguda pont de la tosca on ja trobarem les primeres rampes dures de l'ascensió, agafarem a la dreta de la rotonda direcció a Engolasters, i després la següent rotonda anirem a l'esquerra i ja ens farà entrar a la CS-200 que puja a fins al llac d'Engolasters i que ja no deixarem fins a arribar al final de la ruta, l'arribada serà a l'aparcament comunal de les fonts o fins al mateix llac si i volem arribar-hi. És una pujada amb pocs moments de descans, ja que només en trobarem un de curt en passar el tram de l'església d'Engolasters, cal remarcar que en la primera part de la pujada trobarem les rampes més dures, que arriben al 15%, i en la segona part que és una mica més suau, trobarem rampes d'un màxim del 12%.

Observacions

Ruta per a senderistes o corredors que busquen una ruta més exigent. Un cop sortim del nucli urbà no trobarem fonts d'aigua fins al berenador de la Font de la Closa.